Ieftinirea televizoarelor LCD continua

|




Comunicatii - Ieftinirea televizoarelor LCD continua
In viitorul apropiat LCD-urile vor ceda locul televizoarelor OLED
Dina Radulescu
Luni, 07 Ianuarie 2008

Ieftinirea televizoarelor LCD continua in forta, aproape toti marii producatori anuntand pentru acest inceput de an reduceri de preturi semnificative. In acelasi timp, tehnologia OLED pare sa castige teren intr-un ritm mult mai accentuat decat s-ar fi banuit cu numai cateva luni in urma.

Daca anul 2007 a fost cel care le-a adus consumatorilor romani o ieftinire accentuata a televizoarelor cu ecran plat, datorita eliminarii taxelor vamale cu UE, iata ca si anul 2008 incepe sub aceleasi auspicii. De data aceasta
insa, reducerile de preturi sunt anuntate la nivel mondial, ceea ce ar putea impulsiona intr-un mod mult mai eficient piata LCD-urilor.


Astfel, dupa ce Sony si Sharp au operat reduceri de preturi pentru ecranele lor LCD, iata ca si firmele de prestigiu Panasonic si Toshiba au ieftinit la randul lor toate produsele, in special televizoarele LCD de diagonale mai mari. Acesta a fost semnalul care a si declansat, cum era de asteptat, o scadere pronuntata din partea tuturor producatorilor. Interesant de mentionat este faptul ca nivelul acestor reduceri sunt cu atat mai mari cu cat si diagonala televizorului creste. De exemplu, Toshiba a operat o reducere de 11% pentru display-urile de 32 de inci, de 15% pentru cele de 37 de inci si de peste 16% pentru panelurile de 42 de inci. Panasonic a anuntat la diagonala de 37 de inci o reducere de 11%.
Practic, daca anul trecut pretul televizoarelor cu ecran plat a scazut la nivel global cu 25%, analistii se asteapta la o evolutie similara si pentru acest an.

Samsung a anuntat un OLED de 31"
Avand in vedere aceasta situatie, producatorii de electronice de consum au inceput batalia pentru piata televizoarelor de generatie noua – OLED (organic light emitting diode).
Samsung a anuntat ca a dezvoltat un display OLED cu o diagonala foarte mare – de 31 de inci, aceasta fiind cu adevarat o premiera, pentru ca pana acum numai Sony a reusit sa lanseze pe piata un display din aceasta categorie, dar cu o diagonala de numai 11 inci. Costul este pe masura unei tehnologii in premiera, de aproximativ 1.740 de dolari. Un ecran OLED mai mare, de 20,8", este cel realizat de catre TMD (Toshiba Matsushita Display Technology Company) si care va intra in productie de serie pana in 2009.
Anuntul Samsung deschide insa calea catre ceea ce se banuia doar pana acum: inlocuirea tehnologiei cu cristale lichide, toti marii producatori de LCD-uri dorind de fapt sa intre pe noul segment, deoarece display-urile OLED ofera o calitate a imaginii mult mai buna si un consum foarte scazut de energie. Cu alte cuvinte, daca un consumator obisnuit nu poate observa cu ochiul liber diferenta dintre un televizor cu ecran LCD si altul cu ecran din plasma, noua generatie de televizoare cu ecran plat este fundamental diferita, imaginile afisate fiind atat de clare si vibrante, incat granita dintre televizor si realitate devine difuza. "Este ca si cum te-ai uita afara printr-o fereastra", a remarcat un jurnalist aflat la prezentarea ecranului OLED realizat de Sony.

Durata de viata: 35.000 de ore
Ecranele OLED sunt deja prezente in telefoane si playere MP3, dar realizarea lor in dimensiuni mai mari a fost pana acum o problema. Chiar si asa, cu un ecran de doar 11 inci totul parea a fi doar un test. Dar anuntul producerii unui ecran OLED de 31 de inci de catre Samsung a spulberat toate indoielile. Deocamdata display-ul de 31" OLED este un prototip, are o grosime de 4,3 mm (sau 10% din grosimea unui LCD clasic), consuma la jumatate fata de un LCD obisnuit, iar durata sa de viata este momentan de 35 de mii de ore, oricum mai mult decat orice alt ecran de tip OLED.
Sursa:RomaniaLibera

0 comentarii: